Tambah Side Income Dengan Bisnes Aiskrim | Fuh! Bila sebut pasal aiskrim ni, dari yang kecil sehingga dewasa siapa yang tak kecur air liurnya. Biasalah. Kita manusia ni jenis minat benda-benda yang manis. Tambah pula aiskrim yang sejuk dapat basahkan tekak yang dahaga.

Pernah tak anda terfikir nak buat bisnes aiskrim ni?

Jika anda pernah terfikir sebelum ini dan ingin memulakan bisnes aiskrim, jom baca apa yang saya tulis ini panduan untuk memulakan bisnes aiskrim ni.

Tambah Side Income Dengan Bisnes Aiskrim

Pengenalan Bisnes Aiskrim

Bisnes aiskrim adalah antara bisnes paling laku di Malaysia. Ini kerana faktor cuaca di negara kita yang beriklim khatulistiwa menjadikan bisnes ini lebih cepat maju jauh ke hadapan.

Tambahan pula, di negara Malaysia ini terdapat banyak sekolah dan kanak-kanak di mana golongan inilah yang menjadi pengemar nombor satu aiskrim ni.

Jadi, tidak hairanlah jika bisnes aiskrim ini dikatakan bisnes yang lebih cepat berkembang di antara bisnes-bisnes yang lain di negara kita.

Bisnes Aiskrim Paling Sempoi

Kenapa saya katakan bisnes aiskrim ni sempoi?

Ini kerana aiskrim tidak seleceh bisnes yang lain di mana anda tidak perlukan modal yang besar, tidak perlukan kilang aiskrim, tidak memerlukan skill yang tinggi malah tidak juga menganggu kerja sepenuh masa anda!

Haa..Mungkin anda tidak sabar bagaimana bisnes ni anda boleh buat walaupun anda seorang pekerja full time sepanjang hari. Tak perlu nak malu-malu muka bunyikan loceng nak jual aiskrim ni.

Nak Mulakan Bisnes Aiskrim Tapi Tak Tahu Caranya?

Mungkin ada beberapa persoalan yang berlegar-legar dalam kepala anda. Antara soalan mungkin anda tertanya-tanya adalah;

  1. “Orang kata nak berniaga ni kena ada ilmu. Kalau tak de memang lambat sikit nak berjaya. Dekat mana nak tahu ilmu tu?”
  2. “Tak akan aku nak jadi bangla pulak. Pergi round dekat taman permainan. Buatnya jiran aku nampak, fuh malu beb…”
  3. “Untung ke bisnes ais krim ni? Nak jual dekat mana? Macam mana boleh dapat sampai RM5k sebulan tu? Mesti margin dia besar…”
  4. “Nak jual aiskrim. Mesti kena tahu resepinya. Cara buatnya, mana nak dapat semua resepi tu?… ais krim Malaysia 20 sen tahu lah aku buat..”
  5. “Daripada segi cerita, memang minat dah ni… tapi apa langkah pertamanya? Macam mana nak mula? Nak kena buat apa dulu?”
  6. “Berapa modal mulakan bisnes ais krim ni? … Apa barang kena beli? Guna mesin apa? Bagaimana cara prosesnya?”

Panduan Memulakan Bisnes Aiskrim

Jika anda sering gelisah selama ini mencari panduan untuk mulakan bisnes aiskrim ni, sekarang saya dedahkan kepada anda di mana anda boleh dapatkan panduan untuk mulakan bisnes aiskrim ni. Klik banner di bawah.

Dalam panduan tersebut anda akan belajar pelbagai perkara tentang bisnes aiskrim ni. Lihat preview apa yang anda akan belajar melalui panduan bisnes aiskrim tersebut.

Preview Panduan Bisnes Aiskrim

Bahagian Pendahuluan.

Klik Sini Untuk Dapatkan Panduan Bisnes Aiskrim

Pada bahagian ini, saya akan cerita tentang potensi bisnes aiskrim ini dengan lebih jelas. Agar anda nampak yang model bisnes aiskrim ini memang boleh pergi jauh.

Bahagian ini juga penting, agar anda nampak hala tuju bisnes anda. Ia lebih kepada mindset mencari peluang.

Bab 1: Jom Bisnes Aiskrim

Dalam bab ini, saya akan ceritakan lebih terperinci tentang peluang bisnes aiskrim ni tanpa perlu tiru apa yang mat bangla, pakistan & Myanmar buat. Macam mana tu?

Dalam bab itu juga diterangkan 5 keajaiban bisnes aiskrim. Di mana kelebihan ini, jarang sekali ada pada produk lain. Anda akan garu kepala lepas tahu keajaiban ini. 🙂

Saya akan terangkan daripada segi margin keuntungan, modal permulaan & betul ke tak perlukan kemahiran yang tinggi? Hanya yang dah tahu akan tersenyum lebar. 🙂

Bab 2: Bagaimana Menjana RM5k Sebulan Dengan Bisnes Aiskrim Secara Part-time?

Sejujurnya inilah konten paling mahal dalam ebook ni. Dengan tahu rahsia bab ini, anda  tak perlu tebal muka bunyikan loceng sambil tunggung motor.

Malu beb, kalau jiran nampak. Terserempak dengan anak sedara. Saya akan beritahu lubuk-nya yang sebenar dalam bab ini.

Dengan tahu lubuk ini, anda boleh ‘jual’ sebanyak 1000 kon aiskrim dalam masa 2-3 jam sahaja. Best betul kalau ada ilmu ni kan. Kerja sikit, tapi lumayan.

Bab 3: Apa Persiapan Memulakan Bisnes Aiskrim?

Lubuk dah tahu pun tak guna kalau tak tahu cara buat persiapan. Dah lah ais krim ni cepat cair.

Apa peralatan yang diperlukan? Sebelum proses? Semasa kerja operasi dijalankan? Bab ini kita perlu tahu agar kita tidak kelam-kabut nanti.
Semuanya ada saya ceritakan dalam bab ini. Ada gambar. Insyaallah, mudah faham.

Bab 4: Rahsia Pemprosesan Aiskrim

Apa resepinya? Apa bahan-bahan asasi yang diperlukan? Bagaimana nak buat ais krim di rumah anda sendiri? Bagaimana cara pemprosesannya?

Anda kena belajar ilmu ni, barulah jimat. Barulah boleh dapat margin tinggi. Kalau anda ambil dekat suplier, sebenarnya suplier yang untung banyak.
Jangan risau, dalam bab ini saya terangkan terperinci apa bahan masakan dalam bentuk gambar. Agar anda boleh beli sendiri di kedai runcit. Siap jenama brand saya beritahu.

Paling best dalam bab ni. Anda boleh buat aiskrim perisa anda sendiri. Yahooo…!

Bab 4.1: Carta Alir Pemprosesan Aiskrim

Dengan carta alir ni, ia memudahkan anda nampak apa yang perlu didahulukan. Apa yang perlu dikemudiankan.

Saya faham, bila anda baca ebook lain. Kadang-kadang anda pening, nak mula mana satu dulu ni?

Tapi jangan risau. Dalam ebook ini saya sediakan carta alirnya. Demi untuk memudahkan anda faham.

Bab 5: Info Asas Tentang Aiskrim.

Dalam bab ini anda akan tahu ada berapa jenis aiskrim di Malaysia ni? Apa yang membezakan jenis-jenis aiskrim ni?

Kenapa aiskrim jenis A lebih murah berbanding jenis B? Kenapa aiskrim yang kita beli dekat supermarket cepat cair?

Aiskrim yang bagaimana yang dikatakan mesra-pengguna? Ada saya beritahu jawapannya. Agar anda tak kekok bila diajukan soalan ini satu hari nanti. 🙂

Kesimpulan

Berharap dengan anda membaca artikel ini, anda lebih bersemangat dan idea datang mencurah-curah kepada anda untuk mulakan bisnes aiskrim ini.

KLIK SINI untuk dapatkan panduan bisnes aiskrim

 

 

1,910 total views, 1 views today